Služby NTK v době uzavření budovy

Většina budovy NTK zůstává uzavřená, ale pro půjčování publikací byla upravena a otevřena Noční studovna. Vracet publikace je možné do biblioboxu před vchodem NTK 3.
Tým NTK je připraven vám i nadále poskytovat veškeré dostupné online služby a podporovat vaše studium a práci.


Od 25.5. 2020 bude budova NTK znovu otevřena.

Přečtěte si, jak naše služby nyní fungují. Všechny vaše dotazy rádi zodpovíme na adrese info@techlib.cz, nebo na telefonním čísle 232 002 535 (Po - Pá, 9:00 - 17:00).

Chci si vypůjčit publikaci z fondu NTK

Půjčování publikací (knih a svázaných časopisů určených k výpůjčení mimo NTK) je pro registrované uživatele znovu možné od 21.4. 2020.

  • Publikace je třeba si vyhledat a objednat přes katalog knihovny (klikněte na Požadavek).
  • Jakmile je připravíme k vyzvednutí, pošleme vám zprávu - SMS nebo e-mail (aktuálnost telefonního čísla a e-mailu si můžete ověřit v záložce “Můj účet” po přihlášení na webu NTK).
  • Objednané knihy si budete moci vyzvednout a vypůjčit na samoobslužném zařízení v Noční studovně (u vchodu NTK 3) ve všední dny od 8:00 - 20:00. (do 22.5.2020 včetně)
  • Od 25.5.2020 bude půjčování publikací fungovat stejně jako před uzavřením knihovny. Objednané publikace budou připraveny k vyzvednutí na samoobslužném regále ve 3. NP. Vyzvednout a vypůjčit si je na samoobslužném zařízení bude možné ve všední dny od 10:00 - 20:00.

Chci vrátit publikaci z fondu NTK

Vracení publikací (knih a svázaných časopisů z fondu NTK) je  znovu možné od 1.5. 2020.

  • Publikace je možné vracet pouze prostřednictvím biblioboxu před vchodem NTK 3.
  • Publikace z vašeho čtenářského konta odečteme do 7 pracovních dní, a to z důvodu nutnosti jejich umístění do karantény. Po dobu, kdy budou vrácené výpůjčky v karanténě, vám nebudou účtovany žádné poplatky za pozdní vrácení.
  • Datum, kdy vám končí výpůjční doba si ověřte ve svém čtenářském kontě.
  • Za období od 11.3. - 7.6. 2020 vám nebudou účtovány žádné poplatky za pozdní vrácení. Poplatky, které vznikly v době před uzavřením knihovny (tj. před 11. 3. 2020), je třeba uhradit.

Nezapomeňte, že NTK poskytuje svým uživatelům přístup k široké škále světově relevantního elektronického obsahu. Použijte vyhledávací okno v záhlaví NTK web stránek a/nebo navštivte naši stránku Elektronické zdroje.

Potřebuji přístup k elektronickým zdrojům NTK, ale nejsem registrovaný/á: co mám dělat?

Pokud se chcete zaregistrovat, abyste měli vzdálený přístup k elektronickým knihám, vědeckým časopisům a dalším zdrojům, můžete využít vzdálenou registraci.

Kde najdu elektronické knihy a časopisy?

Mám vypůjčenou publikaci z fondu NTK a brzy mi vyprší výpůjční lhůta: co s tím?

Nemusíte nic řešit, protože během uzavření budovy knihovny se všechny výpůjčky automaticky prodlužují. A to i tehdy, pokud jste již dosáhli maximálního počtu prodloužení, nebo už máte pokutu za pozdní vrácení z doby před uzavřením budovy.

Načítání pokut za pozdní vracení je po dobu uzavřené knihovny pozastaveno. Pokuty, které vznikly před uzavřením budovy je třeba uhradit, abyste si mohli půjčit další publikace.

Mám zarezervovanou publikaci z NTK: kdy a jak si ji mohu vyzvednout?

Od 21.4. vyřizujeme nové rezervace i rezervace zadané před uzavřením budovy. Ve chvíli, kdy pro vás bude publikace připravena, vám pošleme email nebo sms a můžete si ji vyzvednout a vypůjčit na samoobslužném zařízení v Noční studovně (Po-Pá, 8:00 – 20:00).
Pokud si rezervujete publikaci, která je již vypůjčená, počítejte s delší dobou vyřízení.

Od 25.5.2020 budou objednané publikace připraveny k vyzvednutí na samoobslužném regále ve 3. NP. Vyzvednout a vypůjčit si je na samoobslužném zařízení bude možné ve všední dny od 10:00 - 20:00.

Chci si vypůjčit publikaci, objednat kopii článku nebo textu z fondu jiné knihovny: co mám dělat?

Bohužel vám nyní nemůžeme doručit knihu z jiné knihovny, ale stále dodáváme kopie některých dokumentů.

Prosíme o shovívavost, protože doručení některých dokumentů může být omezené kvůli nařízení vlády a uzavření některých knihoven.

Můžete mi dodat kopii článku z tištěného časopisu nebo knihy NTK?

Napište na náš kontaktní email digi@techlib.cz a podle situace se domluvíme na způsobu vyřízení.

Brzy mi vyprší registrace: co mám dělat?

Všechny registrace, které by vypršely v době uzavření budovy NTK, budou automaticky a zdarma o šest měsíců prodlouženy. Informaci o tom, do kdy máte platnou registraci, najdete v záložce “Můj účet” po přihlášení na webu NTK.

Hodila by se mi konzultace kvůli bakalářce, diplomce nebo projektu: je to možné?

Ano, je. Stačí vyplnit konzultační formulář a napsat, s čím byste potřebovali pomoci. Ozveme se vám a domluvíme se, jakým způsobem konzultace proběhne (telefonicky, emailem nebo přes videohovor).

Byl/a jsem přihlášený/á na workshop: ten byl asi zrušen, že?

Část workshopů proběhne online ve formě webinářů.

Sledujte náš web a Facebook kanál

 

 

Neváhejte se na nás obrátit, budete-li chtít poradit s hledáním a hodnocením důvěryhodných zdrojů. Rádi si s vámi domluvíme vzdálenou konzultaci i v době uzavření budovy NTK.

 

 

Editor: Tereza Kadlecová Poslední změna: 21.5. 2020 10:05