Internet, Wi-Fi a Eduroam v NTK

Přistupovat k internetu můžete po registraci na terminálech ve volném výběru, na infokioscích v hale služeb a parteru knihovny, nebo na vlastních zařízeních (notebook, tablet apod.).

V případě problémů s připojením požádejte u pultu služeb o IT podporu.

Nastavení Wi-Fi

NTK-Simple

K Wi-fi se můžete připojit v celé budově i před ní. Spustíte webový prohlížeč, otevře se stránka s autentizací uživatele, kde zadáte uživatelské jméno a heslo, které jste si zvolili během registrace.

Technické parametry:

Jméno sítě (SSID):          NTK-Simple
Autentizace: Web portál
Šifrování: žádné
Konektivita: WiFi; IPv4; NAT; žádná proxy
Blokované porty: 25 (SMTP)

Pokud jste své uživatelské údaje zapomněli, můžete si je obnovit nebo o ně požádat knihovníky u pultů.

K NTK-Simple je možné být připojen ze dvou různých zařízení pod jedním uživatelským účtem.

Eduroam

Národní technická knihovna není poskytovatelem identity (Identity provider) pro připojení k síti Eduroam, ale pouze poskytovatelem připojení.

Údaje pro připojení k síti Eduroam vám poskytne vaše fakulta. Nastavení provádějte dle vašich fakultních návodů.

Technické parametry:

Jméno sítě (SSID): eduroam
Autentizace: 802.1x
Šifrování: WPA+AES, WPA2+AES
Ověření: PEAP (EAP)
Konektivita: WiFi; IPv4; NAT; žádná proxy
Blokované porty: žádné
Rozsah IP adres: 10.5.0.0/16 ve vnitřní síti; 195.113.252.129 - 152 do veřejné sítě
 

Při potížích s přihlášením vám poradí návod Konfigurace zařízení pro eduroam.

Nejčastější problémy s připojením k NTK-Simple

V seznamu sítí NTK-Simple vůbec nevidím

Váš adaptér pravděpodobně podporuje pouze standard 802.11 b, který je v NTK z důvodu stability a rychlosti deaktivován.

Síť vidím, ale nemohu se k ní připojit

Pravděpodobně máte pevně nastavenou IP adresu. Ve Windows 7 si otevřete Ovládací panely \ Síť a internet \ Síťová nastavení a vlastnosti adaptéru WiFi -> protokol IPv4 (popř. IPv6) a ujistěte se, že máte zaškrtlou volbu "Získat IP adresu ze serveru DHCP automaticky".

K NTK-Simple se sice připojím, ale nefunguje mi ICQ, Skype, atp.

Otevřete webový prohlížeč a zadejte libovolnou stránku. Dojde k přesměrování na přihlašovací formulář. Až po úspěšné autentizaci bude služba dostupná.

K síti NTK-Simple se připojím, ale přihlašovací formulář se mi nezobrazí

Pravděpodobně máte nastavenou proxy ze své školy nebo práce. Ve vlastnostech internetu-> nastavení místní sítě zkontrolujte, zdali NEmáte nastavenou proxy. 

Přihlašovací formulář mi píše hlášku Web Authentication Unsuccessful Please wait...

Zadali jste špatné uživatelské jméno nebo heslo, kontaktujte pracovníka služeb, který vám už. jméno sdělí nebo nastaví nové heslo.

K síti se připojím, ale neustále vypadává a připojuje se znovu

Tento problém se často vyskytuje u netbooků. Wi-Fi adaptér si při provozu na baterii zapne úsporný režim, který sníží výkon adaptéru a tím se neustále Wi-Fi snaží připojit k síti, která vyžaduje plný výkon pro správnou činnost roamování. V konfiguraci Wi-Fi adaptéru naleznete položku, která umožňuje vypnutí úsporného režimu při provozu na baterii.

Na svém iPhonu nebo iPadu se mi nedaří přihlásit k Wi-Fi NTK-Simple

(po vyplnění uživatelského jména a hesla, a kliknutí na Odeslat se nic nestane, tlačítko zůstane ve stavu Odesláno/Sent)

Jedná se o známý celosvětový problém, který nastal s vydáním nové verze operačního systému iOS 6 pro Apple iZařízení. V síti NTK se týka pouze iPadu bez 3G modulu s iOS6. Problémy se tedy netýkají uživatelů s verzí nižší než 6. Z našich možností nastavení sítě nejsme schopni toto chování ovlivnit. Řešením je používání prohlížeče Google Chrome, ideálně aktualizace na verzi iOS 6.1 a vyšší, kde je již bug opraven.

 

 

Editor: Jan Červenka Poslední změna: 6.9. 2017 14:09