Počítačová grafika

Uvedené zdroje se zaměřují na teorii i využití počítačové grafiky a doufáme, že vám pomohou se základní orientací v oboru. Počítačové animaci a zpracování obrazu se věnuje také průvodce obory fotografie a film. Nejaktuálnější informace najdete v elektronických článcích a na vybraných webových stránkách. Nabízíme také množství tištěných i elektronických publikací.

Nové knihy z oboru počítačová grafika

Škola grafického designu: principy a praxe grafiky Signage and wayfinding design: a complete guide to creating environmental graphic design systems Magie otisku: grafické techniky a technologie tisku Engineering drawing The art of game design: a book of lenses Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games

Elektronické knihy

Elektronické knihy s tematikou počítačové grafiky je možné vyhledávat prostřednictvím společného vyhledavače, Najdi e-knihu nebo v jednotlivých databázích. Publikace jsou pro registrované uživatele dostupné pro čtení online i ke stažení, záleží na konkrétním titulu.

Doporučené e-knihy

Real-time rendering Mathematics for 3D game programming and computer graphics Image registration: principles, tools and methods

Doporučené databáze

Tištěné knihy

Doporučené knihy

Moderní počítačová grafika Physically based rendering: from theory to implementation Game engine architecture OpenGL. Průvodce programátora Stop staring: facial modeling and animation done right After effects apprentice: real-world skills for the aspiring motion graphics artist Mistrovství 3D animace 3D game engine design: a practical approach to real-time computer graphics Collision detection in interactive 3D environments Computer vision for visual effects

Umístění knih

Počítačové grafice se věnují především publikace v sektoru 5D (regály 173–178 a 195–207), jejich značení začíná znaky T385. Tabulka shrnuje další umístění a značení knih, které mohou být užitečné zájemcům o různé aspekty oboru.

Obor Regál Signatura
Počítačová animace 3C/067–068 TR897
Design, CAD 4A/065–069 TA174
Počítačové vidění, zpracování obrazu 4B/072–076 TA1632–TA1637
Počítačová grafika, grafické editory 5D/173–178, 5D/195–207 T385
Počítačové hry a videohry 6A/053 GV1469
Architektonické návrhy, CAD 6B/149 NA2728
Kresba, ilustrace, grafický design 6B/180–181 NC
Multimédia 6C/300–301 QA76.575
Programování počítačových her 6D/040 QA76.76.C672
HTML a další značkovací jazyky 6D/044–055 QA76.76.H94
Programovací jazyky 6D/015–027 QA76.73

Online články

Články o počítačové grafice je možné vyhledávat prostřednictvím společného vyhledavače nebo v jednotlivých databázích. Registrovaní uživatelé mají k většině zdrojů přístup také z domova.

Doporučené databáze

Elektronické časopisy

Časopisy předplácené knihovnou najdete prostřednictvím vyhledávače Najdi e-časopis

Tituly s otevřeným přístupem shromažďuje DOAJ (Directory of Open Access Journals).

Doporučené elektronické časopisy

Tištěné časopisy

Poslední dva ročníky aktuálně odebíraných tištěných časopisů se nachází ve Studovně. Starší čísla jsou umístěna ve volném výběru nebo ve skladu.

Časopisy, které knihovna už neodebírá, najdete v katalogu – některé z nich jsou stále dostupné v elektronické verzi.

Aktuálně odebírané tištěné časopisy

Název časopisu Studovna časopisů Starší ročníky
ACM Transactions on Graphics
ISSN 0730-0301
3D/048 5D/171
CAD magazín
ISSN 1805-8418
3D/048 5D/197
Font: první grafický časopis
ISSN 1211-4049
3D/024 6B/180
GameStar: die ganze Welt der PC-Spiele
ISSN 1610-6547
3D/006 Sklad
Level
ISSN 1211-068X
3D/006 Sklad
Novum: World of Graphic Design
ISSN 1438-1753
3D/024 6B/181
Score
ISSN 1210-7522
3D/024 6B/181
3D World
ISSN 1470-4382
3D/108 Sklad

Výzkumné skupiny a instituce

Nástroje a technologie pro tvorbu počítačové grafiky

Obecné informace o počítačové grafice

Digitální umění

Průvodce vznikl ve spolupráci s Katedrou
počítačové grafiky a interakce
na FEL ČVUT

Původní autor: P. Minaříková

Editor: Adam Urban Poslední změna: 11.9. 2023 11:09