Služba Zásilka NTK

Uživatelé s platnou registrací, trvalým nebo přechodným pobytem v České republice a vyrovnanými závazky vůči knihovně si mohou v online katalogu knihovny rezervovat dokumenty, které jim následně půjčíme a zašleme prostřednictvím Zásilkovny do kteréhokoliv výdejního místa na území ČR. Poskytnutí služby konkrétnímu uživateli se řídí pravidly definovanými pro jeho zákaznickou skupinu (lze ověřit přes uživatelský účet).

Kolik to stojí?

  • poplatek za využití služby je 70 Kč za každou zásilku.
  • další zásilky je třeba vytvořit v případě, kdy je část požadovaných dokumentů aktuálně vypůjčená.

Jak si mohu objednat dokumenty k zaslání prostřednictvím Zásilkovny?

Ujistěte se, že na svém finančním kontě máte dostatečný zůstatek pro využití služby. Poté:

  1. Přihlaste se pod svým účtem do online katalogu knihovny.
  2. Vyhledejte publikaci, o kterou máte zájem.
  3. V seznamu jednotek klikněte na odkaz Požadavek, příp. Rezervovat.
  4. Ve formuláři pro vytvoření rezervace vyberte Místo vyzvednutí Zásilkovna.
  5. Dále vyberte konkrétní výdejní místo Zásilkovny, kde si přejete vyzvednout objednanou publikaci.
  6. Zkontrolujte, příp. doplňte e-mailovou adresu a telefon.
  7. Potvrďte souhlas s Podmínkami služby Zásilka NTK.
  8. Odešlete požadavek.
  9. O předání zásilky obdržíte e-mail od Zásilkovny spolu s odkazem pro trasování.

Pro objednání dalšího dokumentu opakujte výše uvedený postup. Pokud si přejete, abychom Vám zaslali dokumenty v jedné zásilce, zadejte stejné výdejní místo Zásilkovny a stejné kontaktní údaje. Objednávka je expedována další pracovní den. Případné storno lze do jejího odeslání provést ve čtenářském účtu.

Jak to poté funguje?

  1. V případě, že nemáte dostatečný zůstatek na kontě, obdržíte výzvu k úhradě poplatku za využití služby. Pokud tento poplatek do 7 kalendářních dní neuhradíte, knihovna Vaši objednávku stornuje.
  2. V okamžiku odeslání zásilky jsou Vámi objednané publikace evidovány jako vypůjčené.

Další komunikaci s Vámi poté zajišťuje přímo Zásilkovna.

Pokud si zásilku ve zvoleném výdejním místě Zásilkovny ve stanoveném termínu nevyzvednete, bude vrácena zpět do knihovny. V takovém případě se poplatek za využití služby nevrací.

Jaké osobní údaje musím zadat?

Pro účely identifikace zásilky a komunikace s Vámi potřebujeme znát Vaše jméno a příjmení, e-mailovou adresu a telefon. Potvrzením objednávky dokumentu souhlasíte se zpracováním těchto Vašich osobních údajů a s jejich předáním Zásilkovně.

Co dalšího bych měl vědět?

  • Pravidla pro prodlužování, vracení a vymáhání dokumentů se využitím této služby nemění.
  • použití jiného dopravce ani zaslání do zahraničí není možné.
  • Jak vypůjčené publikace vrátit?
  1. Automatické návratové zařízení (vracečka) – zařízení najdete v přízemí budovy NTK poblíž Galerie. Můžete si zde vytisknout stvrzenku o vrácení knih.
  2. Bibliobox – je umístěný před vchodem NTK 3 a slouží k vracení knih v době, kdy je knihovna zavřená. Publikace vám bude z konta odečtena následující pracovní den ráno.
  3. Česká pošta – zašlete na adresu knihovny, publikace budou odečteny z vašeho konta ihned po doručení.

Úplné znění Podmínek služby Zásilka NTK.

Editor: Jana Orlová Poslední změna: 6.9. 2023 10:09